Evden Çalışırken Sağlıklı Beslenmeye İlişkin 10 İpucu
 

Covid-19 pandemisinin devam ettiği bu günlerde, birçok sektör çalışanı kendisini evden çalışma düzeni içerisinde bulabilir (1). Pandemi sırasında evde kalmak ve çalışmalara buradan devam etmek virüs maruziyeti riskini azaltmak için alınabilecek temel önlemler arasındadır (2). Ancak evden çalışma sürecinde bazı kişiler sağlıklı beslenme alışkanlıklarını sürdürme ve günlük yeterli düzeyde fiziksel egzersiz yapma konusunda zaman zaman zorlanabilirler (2).
 

Evden Çalışan Kişiler İçin Beslenme Önerileri Nelerdir?
 

Yeni düzende çalışma sırasında kişilerin sağlıklı ve düzenli beslenme planına uyması ve düzenli egzersiz yapması genel iyilik halini sürdürebilmesi adına atabileceği önemli adımlar arasındadır (2). Evden çalışan kişiler için beslenme ipuçları şu şekilde özetlenebilir:

  • Evden çalışma düzeninde beslenme planının haftanın başında oluşturulması kişilerin yoğun çalışma temposu içerisinde aşırı acıkmasını önlemek ve gıda seçimini doğru şekilde yapabilmesini sağlamak için faydalı bir uygulama olabilir (1).
  • Öğünlerin planlanmasında meyve, sebze, yumurta, baklagiller, kuruyemişler, tam buğday ürünler ve az yağlı süt ürünlerinin yer alması, yeni düzende beslenme programı için ideal yaklaşımlardan biridir (2).
  • Mesai saatlerinde evde dikkat dağıtıcı unsurların bulunması kişilerin açlık hissine karşı iş yerine göre daha duyarlı olması ile sonuçlanabilir (2). Bu durumda tercih edilen atıştırmalıkların meyve ya da yoğurt gibi sağlıklı atıştırmalıklardan seçilmesi önerilir (2).
  • Rafine karbonhidrat ürünlerden, işlenmiş gıdalardan, trans yağlı ürünlerden ve şeker ilaveli içeceklerden uzak durulması evden çalışma sırasında dikkat edilmesi gereken beslenme davranışları arasında yer alır (1).
  • Buzdolabında bulunan gıdaların besleyici içeriğe sahip doğal ürünler olması önerilir (4).
  • Evden çalışma sırasında öğün porsiyonlarının ayarlanmasında bir takım zorluklar ile karşılaşılması normaldir (3). Tüketilecek porsiyonların boyutu kişiden kişiye değişiklik gösterse de genel olarak protein, karbonhidrat ve sağlıklı yağların dengeli şekilde tüketilmesi önerilir (3).
  • Alışveriş sırasında dondurulmuş ürünlerden içerisine tuz, yağ veya şeker eklenmemiş sebze ve meyvelerin tercih edilmesi önerilir (3).
  • İştah açıcı ve göze hitap eden bazı atıştırmalıkların çalışma alanından uzaklaştırılması tekrarlayan atıştırmaları önleyerek aşırı beslenmenin önüne geçebilir (4).
  • Evden çalışma sırasında edinilebilecek bir diğer faydalı alışkanlık da yeterli sıvı tüketiminin sağlanmasıdır (4). Uygun düzeyde su tüketimi genel iyilik halini olumlu yönde etkileyebilir ve yoğun çalışma temposunda strese bağlı aşırı beslenmenin önlenmesi adına faydalı bir uygulama olabilir (4).
  • Birlikte yaşanılan kişilerle bağların kuvvetlendirilmesi pandemi döneminde oldukça önemlidir (3). Birlikte yemek yapma ya da birlikte yemek yeme gibi uygulamalar sayesinde kişiler sosyal izolasyon hissinden uzaklaşma imkanı bulabilir (3).
Covid-19 salgını ve karantina uygulamaları beslenme alışkanlıkları ile ilgili değişikliklere neden olabilir (3). Kişilerin evden çalışma sırasında sağlıklı diyet uygulamalarına sadık kalması genel iyilik halinin korunabilmesi için atılacak önemli adımlardan biridir (2).

2021350-EIP196-Dynavit74

Referanslar
1- ‘https://www.healthline.com/health/working-from-home-tips’
2- ‘https://www.medicalnewstoday.com/articles/working-from-home-health-tips’
3- ‘https://www.healthline.com/health/diet-and-weight-loss/shopping-and-eating-healthy-during-quarantine’
4- ‘https://www.healthline.com/nutrition/ways-to-prevent-stress-eating-when-youre-stuck-at-home’