Omega 3 yağ asitleri, vücutta üretilemeyen ve dışarıdan alınması mecburi olan moleküllerdir(1). Omega 3 yağ asitleri, enerji elde etmek için yakılabildiği gibi vücutta çeşitli olaylarda görev alır (1). Alfa linolenik asit (ALA), Dokosaheksaenoik asit (DHA) ve Eikosapentaenoik asit (EPA); omega 3 yağ asitlerinin en önemli üç türüdür (1). ALA, daha çok bitkilerde bulunurken DHA ve EPA ise daha çok hayvansal gıdalarda bulunur (1).

Omega 3 Hangi Besinlerde Bulunur?

Omega 3 yağ asitleri doğal olarak bazı besinlerde bulunur ve Omega 3 yönünden zengin besinler:
•    Somon, orkinos, ton balığı, sardalya, ringa gibi soğuk su balıkları
•    Ceviz
•    Keten tohumu
•    Chia tohumu
•    Kanola ve soya yağı gibi bitkisel yağlar
•    Omega 3 ile zenginleştirilmiş ekmek, yoğurt, süt, mama gibi gıdalar olarak sayılabilir (3).

2020926-EIP524-Dynavit Omega 3 950 mg12

Referanslar
  1. ‘https://www.healthline.com/nutrition/what-are-omega-3-fatty-acids’
  2. ‘https://www.healthline.com/nutrition/17-health-benefits-of-omega-3’
  3. ‘https://ods.od.nih.gov/factsheets/Omega3FattyAcids-Consumer/’

İlgilenebileceğiniz İçerikler

ÜRÜNLERİMİZİ İNCELE