Çocuklar haftada en az üç gün kas ve kemik gelişimi için uygun aktivitelere katılmalıdır. 3 ila 5 yaş arasındaki çocukların, büyümelerine ve gelişmelerine katkısı olması için gün boyunca fiziksel olarak aktif olmaları önerilir. Ayrıca kalsiyum alımı da kemik gelişimi için önemlidir (1).

Kemik Gelişimi ve Kalsiyum

Bilinen en güçlü kemik yapıcı mineral kalsiyumdur. Yapılan araştırmalar göstermektedir ki gençler ve çocuklar yeteri kadar kalsiyum alamamaktadır. Bu duruma kalsiyum yönünden zengin yiyecek ve içeceklerin yanı sıra egzersiz de çözüm sağlar.
Gıdalarda en çok kalsiyum süt ürünlerindedir. Beyaz fasulye, brokoli, sardalya ve tatlı patateste de bir miktar kalsiyum bulunur.
Kalsiyumun etkilerini arttırmak için egzersiz iyi bir çözümdür. Kemiklerde biriken kalsiyum miktarını artırır. Ayrıca, D vitamini de kalsiyumun emilmesi için gereklidir. Çocuklarınız için D vitamini kaynağı olarak güneş ışığı ve süt ürünlerinden yararlanabilirsiniz.
4-8 yaş arası çocukların günde 800 mg, 9-18 yaş arasındaki çocukların ise günde 1.200 ila 1.500 mg kalsiyum almasına özen gösterilmelidir. Çünkü kalsiyum, kemik sağlığı için oldukça mühimdir (2).
 

Güçlü Kemikler Oluşturan Bazı Yiyecekler

· Yapraklı yeşillikler
· Somon
· Kedi balığı
· Badem yağı
· Peynir
· Yoğurt
· Yumurta
· Brokoli
· Süt (3)

Kas Gelişimi ve Egzersiz

Güçlü kaslara sahip olan çocukların performansları iyileşir ve yaralanmalardan korunurlar. Kasları güçlendirmek için, çocukların direnç yoluyla kaslarının kasılmasını sağlayan egzersizler yapması en doğru yoldur. Bu tür egzersizler ağırlık çalışması veya şınav, mekik ve halat çekme gibi egzersizlerdir.
Eğitimli bir yetişkinin gözetimiyle, çocuklar haftada birkaç gün bir kuvvet antrenmanı yapabilirler. Çocuğunuza hangi egzersizlerin uygun olduğunu çocuğunuzun doktoruna danışmayı ihmal etmeyin(4).

Kas ve Kemik Gelişimi İçin Öneriler

· Ebeveynler olarak, çocuklarınızı çeşitli aktiviteler içeren oyunlara katılmaya teşvik etmelisiniz.
· Okul çağındaki pek çok yaygın aktivite kas ve kemik gelişimi için, birden fazla amaca hizmet eder. Beyzbol veya futbol gibi organize sporlara da yönlendirebilirsiniz.
· Çocuğunuzun hoşuna giden aktiviteleri ararken yaratıcı olmalısınız. Çocuğunuz sanata düşkünse, bir koleksiyon hazırlamak üzere yaprak veya kaya toplamak için doğa yürüyüşü planlamayı düşünebilirsiniz. Çocuğunuz çok daha hareketliyse, en yakın ormana veya tırmanma duvarına gidebilirsiniz. Çocuğunuz okumaya meraklıysa, kitap almak için bir kütüphaneye ya da kitabevine yürüyebilirsiniz. Hatta imkanı varsa bisikletle gidebilirsiniz. Ya da sadece çocuğunuzun en sevdiği şarkıyı açıp birlikte dans edebilirsiniz.
6 ila 17 yaş arası çocuklarda egzersiz yapmak zindelik, kas gücü ve dayanıklılık sağlar. Bu yaş aralığında, düzenli egzersiz sayesinde düşünme ve hafıza becerileri gibi bilişsel işlevler gelişir. 3 ila 17 yaş arası çocuklarda ise düzenli egzersiz kemik sağlığına iyi gelir ve kiloyu korumaya yardım eder.
Unutmayın, fiziksel aktiviteyi çocuğunuzun günlük yaşantısına dahil ederek, sadece kas ve kemiklerin güçlü gelişmesini sağlamakla kalmazsınız, çocuğunuz için ömür boyu zindeliğin ve sağlıklı yaşamın temelini de atmış olursunuz (1). Çocuğunuzun gelişim evrelerine uygun olarak, kas ve kemik gelişimi için gerekli adımları atarak egzersiz yapmaya teşvik edin ve yeterli kalsiyum aldığından emin olun.
 

MOS Kodu: 202182-EIP64-Dynavit CalciKid-D32

Referanslar
  1. ‘https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/fitness/expert-answers/kids-and-exercise/faq-20058336’
  2. ‘https://www.webmd.com/children/news/19991202/calcium-intake-too-low-children-adolescents#1’
  3.  ‘https://www.healthline.com/health/calcium-rich-foods’
  4.  ‘https://www.webmd.com/fitness-exercise/features/kids-fitness-school#1’
ÜRÜNLERİMİZİ İNCELE