Kas ağrısı ve L-Karnitin

Kaslarda ağrı hissinin oluşması neredeyse herkesin hayatında en az bir kez karşılaştığı bir durumdur (1) . Kas ağrısı sıklıkla egzersiz sonrası ortaya çıkar. Vücudun büyük bir bölümünün kaslar tarafından meydana gelmiş olması nedeniyle kas ağrısının kaynaklandığı bölge, yapılan egzersize göre değişkenlik gösterebilir (1). 
Stres, gerilim ya da fiziksel aktivite sonrasında meydana gelen kas ağrıları genellikle basit yöntemlerle kontrol altına alınabilir (1).
 

Egzersiz Sonrası Kas Ağrısı Nedir?

Egzersiz (fiziksel aktivite) üzerinden bir süre geçtikten sonra ya da hemen egzersiz sonrasında kaslarda ağrı hissi ortaya çıkabilir (2). 
Egzersizden hemen sonra ortaya çıkan ağrı genellikle yanma şeklinde hissedilir ve bu belirti genellikle kısa süre içerisinde hafifleme eğilimindedir (2). Egzersizden yaklaşık olarak bir gün sonrasında ortaya çıkan kas ağrısında, kaslarda katılaşma meydana gelmesi ağrı şikayetine eşlik edebilir (2).
Fiziksel aktivitenin ertesi gününde hissedilen geç başlangıçlı kas ağrısı, genellikle kişinin alışkın olmadığı farklı egzersizleri yapması sonucu bir bölgedeki kas grubunun liflerinde meydana gelen hasara bağlı olarak ortaya çıkar (3). Ağır egzersiz sonrası, ilgili kas bölgesinde tetiklenen bir takım değişiklikler sonucunda kaslarda bulunan, ağrıyı algılayan sinirler uyarılır ve ağrı şikayeti ortaya çıkar (3).
 

Egzersiz Sonrası Kas Ağrısı İçin Çözüm Önerileri Nelerdir?

Egzersiz sonrası kol ve bacaklardaki kas ağrısı veya diğer bölgelerde meydan gelen kas ağrısı nasıl geçer sorusunun cevabı olarak, evde yapılması önerilen çeşitli uygulamalar mevcuttur: (1)
•    Ağrı hissedilen bölgenin dinlendirilmesi
•    Egzersiz sırasında ve sonrasında yeterli miktarda sıvı tüketilmesi
•    Kas ağrısını azaltmaya yönelik olarak soğuk uygulanması
•    Şikayetin bacaklarda olması durumunda ise altına bir yastık koyarak bacakların yüksekte tutularak dinlendirilmesi fayda sağlayabilir (6).
Soğuk uygulamalar kas ağrısı için ilk 3 gün içerisinde önerilirken, 3 günden sonra devam eden kas ağrısı için sıcak uygulaması önerilir(1) . Bu uygulamalar dışında, ağrı hissedilen kas grubu kullanılırken nazikçe hareket edilmesi ve ağırlık kaldırma gibi zorlayıcı egzersizlerden kaçınmak gerekir (1).
 

L-Karnitin Nedir?

L-karnitin (L-carnitin) tüm memeli türlerinde proteinlerin yapı taşı olan aminoasitlerden üretilen bir maddedir (4).
 

L-Karnitin Ne İşe Yarar ve ve Egzersizdeki Rolü Nedir?

Canlılar metabolik aktiviteleri için gerekli enerjiyi mitokondri adı verilen hücre organelinde besin maddelerini oksijen ile yakarak elde ederler. L-karnitin, hücrenin enerji santrali olan mitokondri organelinde enerji üretimi amacıyla yağ asitlerinin kullanılmasını sağlayan yağ yakıcılar arasında yer alır (4, 5).
Yapılan çeşitli araştırmalar sonucunda kaslardaki ve kan dolaşımındaki L-karnitin seviyesinin egzersiz kapasitesi ile ilişkili olduğu tespit edilmiştir (4). Vücuttaki L-karnitinin yaklaşık olarak %98’i kas hücrelerinde depolanmış halde bulunur (5).

2020706-EIP435- L-Carnitine & Guarana4

Referanslar

1- ‘https://www.healthline.com/health/muscle-aches#home-remedies'
2- ‘https://www.healthline.com/health/fitness-exercise/sore-muscles#6.-Eating-anti-inflammatory-foods-may-be-more-beneficial’
3- ‘https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1456053/’
4- ‘https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/29534031/’
5- ‘https://www.healthline.com/nutrition/l-carnitine#other-benefits’
6- ‘https://www.healthline.com/health/leg-pain#treatment’
 

ÜRÜNLERİMİZİ İNCELE
Lütfen bekleyiniz...